Mindfulness

Bewust bezig zijn met wat je bezig houd en de patronen van stress herkennen zorg ervoor dat je vrolijker in het leven komt te staan. Daarnaast kun je meer aan en geniet je meer van het leven. Mindfulness wordt in vele facetten gebruikt, ook door bedrijven om de werknemers bewust bezig te laten zijn.

Boeddhisme ligt ten grondslag bij vele mindfulness informatie die beschikbaar is. Het is een meditatievorm die bewust leven aanmoedigt en stimuleert. Leren omgaan met je emoties van dat moment, daar gaat het om. Hier in het nu blijven is belangrijk. Je krijg kennis over wat er speelt en leert om geen vooroordelen te hebben en het moment te accepteren. Piekeren is verleden tijd. Ook leer je bewust bezig te zijn met je houding; de schouders die omhoog gehaald worden tijdens het computeren. Dat is iets wat vaak onbewust erin sluipt enzovoort.

Voordelen van mindfulness

Wetenschappelijk is aangetoond dat er positieve uitwerking is op de welzijn van de wens. Hierbij een aantal hiervan:

  • Verhoging concentratie
  • Minder lusteloosheid en vage lichamelijke klachten.
  • Betere en en meer kwalitatieve slaap.
  • Betere gemoedstoestand
  • Kwaliteit van je leven verhoogd
  • Meer rust in je leven

Mindfulness trainen

Het grote voordeel is dat je het overal kunt toepassen, je hebt namelijk alleen jezelf nodig.  Veel herhaling is nodig.

Mindfulness oefeningen

Mindfulness oefeningen zijn makkelijk te leren en toe te passen. De oefeningen zijn voor iedereen te volgen, ook als je met beperkingen zit zijn er volop mogelijkheden. Als je er eenmaal bekend mee bent zal je versteld zijn van de simpliciteit maar met de grote invloed op je gemoedstand.

Wat is een wellness hotel?

massage

De moderne werkende vader en moeder hebben het steeds drukker. 
Er moet meer geld verdiend worden en allebei de ouders werken fulltime. 
Wat doet dit met je? Juist je wordt erg moe en je hebt nauwelijks meer tijd om te ontspannen. 
Reden genoeg om het weekend uit te rusten of af en toe eens een weekje je rust pakken. 
De meeste mensen weten nog niet wat er allemaal mogelijk is om jezelf te verwennen 
in zo’n relax weekendje. Wat dacht je van een wellness hotel 
boeken met zijn tweetjes? Even lekker weg van je chaotische leven en helemaal tot rust komen
in een wellness hotel. Maar wat heeft zo’n wellness hotel nou eenmaal te bieden? 
Hieronder leggen we haarfijn voor je uit hoe je lekker kunt genieten in één van de 
vele wellness hotels van Nederland. Want zelfs in ons eigen kikkerlandje kan je heerlijk tot rust komen. 
Na een heerlijk relax weekendje ben je weer helemaal jezelf en kan je er weer lekker tegenaan. 
Lekker voor jezelf maar ook voor je collega’s. Lees dus snel hieronder wat de mogelijkheden zijn.

Wat is een wellness hotel?

De meeste mensen hebben geen idee wat een wellness hotel nou daadwerkelijk is. 
Je kunt er lekker de dagelijkse sleur achter je laten en onbezorgd genieten van wat het hotel 
allemaal te bieden heeft. Met de vele wellnessfaciliteiten kom je volledig tot rust. 
Een wellness hotel heeft meestal een uitgebreide sauna- en sportfaciliteiten en het is 
daarom een zeer luxe hotel. Als je bijvoorbeeld in het mooie Drenthe een fiets of wandeltocht 
hebt gedaan kan je heerlijk relaxen in de sauna of stoombad. En na een aromatische massage of 
schoonheidsbehandeling voelt iedereen zich beter! Je kunt er zelfs een lekker tintje krijgen onder 
het solarium en genieten van een heerlijk diner in het hotel-restaurant van deze 
heerlijke wellness hotel. Als dat nog niet genoeg is dan zal ik zeker een facial behandeling nemen 
en kom herboren uit je weekend terug.

Boek een wellness hotel

Op internet staat het er vol van, maar de meeste luxe en lekkerste hotels liggen wel in Drenthe. 
Heerlijk natuur en de mooiste hotels in ons eigen kikkerlandje. 
Bekijk nu het uitgebreide aanbod van wellness hotels in Nederland en dan vooral Drenthe
Ook de andere luxe hotels liggen voornamelijk in prachtige en natuurrijke omgevingen waar je naar 
hartenlust kunt fietsen, wandelen en cultuur kunt snuiven. Verblijf in een van Nederlands prachtige 
wellness hotels en geniet optimaal!

Te laat slapen

Sommige mensen kunnen zich hier heel goed in herkennen: je gaat altijd te laat naar bed. Elke avond neem jij je voor om op tijd te gaan slapen en het lukt je nooit. Je hebt namelijk nog een miljoen dingen te doen en je vergeet gewoon de tijd. Vlak voordat jij je klaar wilt maken om naar bed te gaan, schiet je iets te binnen wat je echt nog moet doen. Voor je het weet ben je weer een uur verder. Voor mij was dat ook erg herkenbaar. Lekker op de bank series kijken en gewoon niet kunnen stoppen. Aah nog één aflevering, dat kan nog wel. Toch begon ik steeds meer te merken dat ik overdag moeite had met mijn concentratie en ik werd minder productief. Daar kwam bij dat ik ook nog nek- en rugklachten kreeg. Dat laatste kwam door mijn slechte matras! Ik ben erg snel afgeleid en daar ga ik vaak de mist in. Ik besloot mezelf te verwennen en een ontzettend lekker bed te kopen. Ik reed naar de beddenzaak in Bladel en heb een heerlijk nieuw bed gekocht. De eerste avonden vond ik het echt geen probleem om op tijd naar bed te gaan, want mijn bed ligt echt gigantisch lekker. Mijn nek- en rugklachten waren ook over. Helaas viel ik snel weer in mijn oude patroon en ga ik nog steeds te laat naar bed. Ik weet dat slapen erg belangrijk is en ik moet ook dringend op zoek naar een oplossing. Ik wil namelijk altijd goed slapen en de volgende dag lekker productief zijn. 

Herken jij je hierin?

Zoals ik al zei is een serie vaak de oorzaak van het lange opblijven. Het is zo spannend en je kunt niet wachten tot de volgende dag. Je moet gewoon weten wat er gebeurd. Op het moment dat je echt naar bed gaat zie je dat je de was nog niet opgevouwen hebt, dus ga je dat eerst doen. Als je dan toch bezig bent met de was opvouwen kun je ook nog wel even je kast opnieuw in gaan pakken. Als je eindelijk in bed ligt, pak jij je mobiel erbij en check je Facebook en speel je nog snel even je favoriete spelletje. Je hebt je mobiel weggelegd en dan begint het malen in je hoofd. ‘Ik wil op vakantie, ik heb het echt verdiend, maar waar wil ik naartoe? Heel even op internet naar mooie vakantiebestemmingen kijken.’ Voor je het weet ben je weer een uur verder en is het al twaalf uur geweest. Het is nu echt tijd om te gaan slapen. Je zet je wekker om 07.00 uur en bedenkt je dat je minder dan zeven uur slaap krijgt. Je blijft nog een beetje nadenken over die welverdiende vakantie, maar valt eindelijk in slaap. Je wekker gaat en je hebt meteen spijt dat je zo laat bent gaan slapen. Dat gevoel blijft de hele dag. Je kunt alleen maar aan je bed denken en krijgt bijna geen werk uit handen. Je neemt je voor om vanavond ECHT op tijd naar bed te gaan. Maar tegen de avond voel jij je weer topfit en slaap je wederom laat. Story of your life. 

Goed slapen

Ik begrijp dat slapen belangrijk is. Ik word er immers elke ochtend weer aan herinnerd. Het is beter voor je concentratie, je energie en voor je gezondheid. Dat is waarom ik nu een nieuwe methode ga uitproberen. Elke ochtend maak ik een lijstje die ik voor 21.00 uur ‘s avonds af moet hebben. Dingen zoals de was opvouwen, de afwas doen, sporten en opruimen. Daarna komt pas de grootste uitdaging: de televisie. Ik neem mezelf voor om tot 23.00 uur televisie te gaan kijken. Ik stel mijn televisie zo in dat deze om 23.00 uur uit gaat en dan duurt het minstens een kwartier voordat ik de tv weer aan kan zetten. Ik hoop dat het gaat werken en dat ik eindelijk op tijd in bed lig én ga slapen.

High Intensity Interval Training (HIIT)

Ooit wel eens van gehoord? Niet veel mensen weten wat hiit is en dat is ook niet zo gek. Deze training wordt hedendaags gebruikt om binnen een korte tijd van ong. 10 a 20 min, alles uit uw lichaam te krijgen. Het is een hele intensieve korte training die bedoeld is om uw prestaties te verbeteren.

Waarom is dit goed?

de training is vergelijkbaar met de tijd dat mensen nog moesten jagen voor hun eten. In die paar minuten dat ze alles moesten geven om hun prooi te vangen gebruikten ze alles wat ze in zich hadden. In die tijd stonden ze niet doelloos te bewegen om gezond te blijven. Het is zelfs bewezen dat 4 x per week 45 minuten hardlopen minder effectief is dan 1 a 2 keer per week een High Intensity Interval Training (HIIT) te doen.

Wat nog meer?

Een High Intensity Interval Training (HIIT) hoef je dus niet elke dag te doen. 1 keer per week is al voldoende. Sterker nog, het wordt afgeraden dit meerdere keren per week te doen. Het is juist heel erg belangrijk dat je lichaam rust krijgt na deze training. De spieren die je tijdens deze training gebruikt moeten voldoende rusten zodat u het later weer kan doen.
Wel kunt u hiernaast nog cardio trainingen blijven doen zoals: hardlopen, spinning en fietsen. Hier kunt u natuurlijk zelf voor kiezen. Zo houdt u de spieren soepel en belast u ze niet verder. Wanneer u een cardio training gaat doen, doe dit dan ook niet te intensief. Anders kunnen uw spieren die nog rusten van High Intensity Interval Training (HIIT) niet voldoende rusten.

Zelf een High Intensity Interval Training (HIIT) doen?
Op de website www.super-mama.nl laten ze u zien hoe zo’n training werkt. Daarnaast hebben ze ook nog verschillende programma’s die u kunt volgen.

Ouderdom tegengaan met beweging

Dat je spieren naarmate je ouder wordt ook stijver worden is niks nieuws. Om dit tegen te gaan, is het belangrijk om in beweging te blijven. Volgens de Nederlandse Norm Gezond Bewegen (NNGB), beweegt ongeveer 40% tussen de 55 en 64 jarige te weinig. Van 56 tot 74 is dat 44% en van de 75+ 54%.

Het te weinig bewegen kan te maken met verschillende factoren. Ouderen ondernemen vaak minder. Maar dit kan ook komen doordat ze steeds eenzamer zijn. Als ze niemand hebben om samen mee op stap te gaan, zie ze het nut er niet van om te bewegen. Maar misschien is het ook wel een zekere vorm van angst. Als ze bang zijn om te vallen, blijven ze liever zitten. Dit maakt het uiteindelijk dus alleen maar erger.

Wat zijn de voordelen van blijven bewegen?

Ten eerste houdt bewegen je gezond en vitaal. Zo worden risico’s op chronische aandoeningen sterk verminderd en heeft het een positief effect op een hoge bloeddruk. Uiteraard is beweging ook goed om obesitas of overgewicht tegen te gaan. En dat is weer goed tegen cholesterol en een hoge bloedsuikerspiegel. Verder kan botontkalking optreden en vermindert de spierkracht. Dit kan grote gevolgen hebben voor de mobiliteit, balans en coördinatie. Te weinig bewegen is vaak ook de grootste oorzaak bij vallen van ouderen. Het kan ook voorkomen dan ouderen last hebben van gewrichtspijn en daardoor liever niet bewegen. Maar júist door te bewegen maken je gewrichten meer smeermiddel aan, waardoor alles soepeler blijft en de pijn zal verminderen of zelfs verdwijnen.
Niet alleen fysiek, maar ook voor mentaal is beweging belangrijk. Ook je brein blijft hierdoor in beweging. Het geeft een betere doorbloeding, maar door het verouderingsproces van het geheugen langer weg blijft.

De rollen omdraaien

Mensen denken misschien dat je minder beweegt omdat je ouder wordt, maar je wordt juist eerder ouder, omdat je minder beweegt. Het is belangrijk dat deze denkwijze dus wordt omgedraaid en het nut van bewegen wordt ingezien. Niet bewegen zorgt voor:
– Afname van de spiermassa
– Afnemen van de botdichtheid
– Afnemen van de lenigheid
– Afnemen van de conditie
Door te bewegen worden deze verouderingsprocessen vertraagd.

Niet meer te helpen

Ouderen die last hebben met bewegen zijn tegenwoordig snel geneigd om bijvoorbeeld een traplift in huis te nemen. Dit komt ook omdat ze denken dat ze toch niet meer beter worden. Dit is echter een verkeerde instelling. Natuurlijk zeggen we niet dat thuishulpmiddelen overbodig zijn! Maar wees bewust van wat je nog wel en niet kan en probeer af en toe je grens op te zoeken. Beweging hoeft ook niet te betekenen dat je gelijk een marathon gaan lopen. Maar met kleine oefeningen en af en toe een blokje om, kom je al een heel eind!

Mooi tijdens de kerstdagen

De decembermaand komt er aan en voor je het weet zit je in de donkere dagen voor kerst. Eerste en tweede kerstdag zijn traditionele feestdagen die je met de familie doorbrengt. Gewoon lekker eten met een goed glas wijn erbij of zelfs met de familie een weekendje weg of op wintersport om daar sfeervol l en romantisch kerst te vieren. Met kerst wordt alles feestelijk aangekleed en ook wij mensen doen ons best om er op kerst mooi uit te zien. Moeders gaan met dochter de stad in om een leuke outfit voor de kerst te kopen. Mannen hijsen zich in hun beste pak om goed gekleed aan het kerstdiner te verschijnen. Nu hoeft het natuurlijk allemaal niet zo formeel maar toch kleedt iedereen zich zo goed mogelijk op eerste kerstdag. De winkels spelen hier natuurlijk ook op in en hebben juist rond de kersttijd prachtige kleding in de rekken voor hem en voor haar. En vaak ook nog scherp geprijsd omdat de concurrentie tussen kledingwinkels behoorlijk groot is. Tijdens het kerstfeest worden er familie herinneringen opgehaald en worden oude ruzies bijgelegd.

Mooi kapsel voor het kerstdiner

De hele familie is in het nieuw gestoken en iedereen ziet er keurig gekleed uit. Maar dat is nog niet alles wat we kunnen doen om er mooi uit te zien. Ook besteden we tijdens kerst, vooral de dames onder ons, extra aandacht aan ons kapsel. Vrouwen gaan vaak nog snel even naar de kapper voor een leuk kapsel om er extra mooi uit te zien op het kerstdiner. Maar het is ook mogelijk om zelf je kapsel wat mooier te maken door je haar bijvoorbeeld meer body en volume te geven. Dat kan perfect met een zogenaamde stylingtang zoals de Instyler. Met dat apparaat heb je in een handomdraai een kapsel dat er goed verzorgd en mooi uitziet.

Botox behandeling voor gladde huid

Eigenlijk te gek voor woorden! Het is weer eens zover; mijn man is echt verslaafd aan het kopen van nieuwe auto’s. Een keer in het half jaar ruilt hij zijn oude auto in en koopt hij gloednieuwe auto. Elke keer weer een ander merk en model. Auto’s spelen een grote rol in zijn leven en hij vindt niets leuker dan weer een nieuwe auto komen en deze een half jaar gebruiken om die vervolgens weer aan de kant te doen voor een nieuwe auto. Dit keer kocht hij een nieuwe Volvo. Voordat ik iets met mijn kreeg wist ik helemaal niets van een auto, behalve de verschillende kleuren. Vandaag de dag weet ik bijna alles over auto’s, omdat mijn man hier de hele dag over kan praten. Zelf heb ik een tik met tassen, ik moet minimaal een keer in de maand een mooie nieuwe tas hebben die perfect bij mijn outfit past. Voor het uitzoeken van de juiste tas ga ik altijd met mijn beste vriendin schoppen in Den Haag.

Botox behandeling  in den Haag

Den Haag is een fantastische stad om uren lang te winkelen, zeker als je op zoek bent naar exclusieve tassen. Je hebt in Den Haag erg veel winkels die deze exclusieve exemplaren aanbieden. Ik sprak in een van deze winkels een vrouw die een erg mooie gladde huid had voor haar leeftijd. Zij vertelde mij dat ze al 56 jaar was. Ze heeft een botox behandeling ondergaan bij Robert Schoemacher. De botox behandeling heeft plaats gevonden in Baarn. Zij doet al enkele jaren de botox behandelingen bij Schoemacher. Robert Schoemacher heeft namelijk veel ervaring op het gebied van botox behandelingen. Doordat de vrouw zo mooie huid heeft voor haar leeftijd ben ik zelf ook erg gaan twijfelen om eens een botox behandeling te ondergaan.

Zumba thuis of in de sportschool?

Wil je graag de sport zumba beoefenen, maar ben je er nog niet uit of je dit thuis gaat doen met behulp van de spelcomputer of lekker naar de sportschool gaat? Dan is het zeker een aanrader om over de volgende punten na te denken:

  • Onderneem je graag dingen alleen of in een groep?

Van oorsprong is Zumba een groepssport wat je samen met je vriendinnen kunt ondernemen, maar niet iedereen vindt dat fijn en sommige mensen doen het liever alleen. In dat geval is het beter om het thuis te doen, maar als jij graag onder de mensen bent is het zeker een aanrader om het samen met andere mensen te ondernemen.

  • Kun jij jezelf motiveren?

Als je een sport in je eentje onderneemt is het vaak lastig om jezelf te motiveren om het regelmatig te doen. Het is dan beter om het in een groep te doen, zodat je door de andere sporters ook gemotiveerd kunt worden.

  • Ben je graag even van huis, of ben je een echte huismus?

Sommige mensen vinden het fijn om regelmatig even het huis uit te zijn. Zumba is dan een prima activiteit waarbij het huis even kunt ontvluchten.

Kortom, je moet zelf goed afwegen wat je het leukste vindt om te doen, beiden vormen hebben voordelen. Als zumba thuis doet, kun je het doen wanneer het jou uit komt. Als je ervoor naar een club gaat kun je de echte zumba technieken leren en loop je niet het gevaar het verkeerd aan te leren. Ook is het feit dat je met een groep bent vaak leuk, zo kun je ook andere activiteiten ondernemen, bijvoorbeeld het kopen van echte zumba kleding. Of bijvoorbeeld het beoefenen van Zumba voor bepaalde shows en optredens in de regio wat altijd erg wordt gewaardeerd! Zo zijn er meer dan genoeg redenen om regelmatig Zumba te beoefenen.

Wellness en heerlijk skiën in Courchevel

Saint-Bon, La Praz, Courchevel 1550, Moriond en Courchevel 1850: allemaal wijken van het bekende skistation Courchevel, gelegen in het departement Savoie in de Franse Alpen. Courchevel 1850 is het werkelijke hart van dit skistation dat u vindt in de regio de 3 Vallées, het grootste skigebied ter wereld. In Courchevel 1850 vindt u allerlei service helemaal gepersonaliseerd, een zeer gevarieerd aanbod aan exclusieve boetieks, luxe merken maar bovenal accommodaties van topkwaliteit. Wij zeggen dan ook altijd dat u het beste vanuit een luxe chalet Courchevel kunt bekijken.

Waarom zou u niet vanuit een prachtig chalet Courchevel gaan ontdekken? Buiten de luxe chalets met zwembad, open haard, gezellige huiskamers en voldoende ruimte voor de hele familie, is er in Courchevel uiteraard nog veel meer te beleven. Wat dacht u van de 85% van het skigebied dat boven de 1800 meter gelegen is? Daarmee hebt u dus een bijzonder geweldig uitzicht over de vallei waarin Courchevel gelegen is. Meer dan 2000 skimachines zorgen er vervolgens voor dat er op die pistes van begin december tot en met eind april ook altijd sneeuw van hoge kwaliteit ligt. En of u nu wilt skiën op een groene of een zwarte piste of iets er tussenin: in Courchevel is het allemaal mogelijk op een van de 311 pistes.

Bedenk daarbij nog eens het moderne netwerk van skilieften, de 10.000 hectare aan mogelijkheid om off-piste te skiën, de 900 skileraren maken dat door uw verblijf in een chalet Courchevel een onvergetelijke wintersportvakantie wordt. En uiteraard de maar liefst 32 hotelspa’s waar u heerlijke een sauna kunt pakken of van verschillende andere wellnessbehandelingen kunt genieten. Niet voor niets is het motto van Courchevel dat ze alleen het beste willen bieden. Dat maken ze in de evenementen, faciliteiten, maar zeker in de chalets waar! Wilt u een chalet Courchevel huren? Klik dan op de bovenstaande link om al het aanbod te bekijken. Heerlijk ontspannen, wellness beleven en overheerlijk eten in een van de zeventig restaurants maken de wintersportvakantie helemaal af.

Vanuit uw chalet Courchevel ontdekken!

Kortom, kunt u zich een betere besteding van uw wintersportvakantie bedenken dan skiën, heerlijk eten, winkelen en vanuit het zwembad in uw luxe chalet Courchevel bekijken? Wij in ieder geval niet! Welzijn en ontspanning staan hier hoog in het vaandel en wees eerlijk: wie wil dat nu niet?

SLAAP EN SLAAPSTOORNISSEN

SLAAP EN SLAAPSTOORNISSEN

Iedereen weet wat slaap is en wat het betekent als je slaap tekort komt. Slaapstoornissen komen erg vaak voor, veel meer dan ook U denkt!

Er zijn in de natuur twee belangrijke ” biologische ritmen “:

1. Wisseling van de jaargetijden.
2. Dag – nacht ritme.

Verder wordt de slaap ingedeeld in een aantal stadia:

Stadium 1. Doezeligheid (dichtvallende ogen).
Stadium 2. Inslapen.
Stadium 3. Slaap (vrijwel geen oog- en spier- activiteit).
Stadium 4. Diepe slaap. Dit stadium, waarin noch oog noch spieractiviteit is, wordt vaak samen met stadium 3 tot de diepe slaap gerekend (20% van de totale slaap).
Stadium 5. REM slaap (20% van de slaaptijd). Een bijzonder stadium, waarbij de hersenen ” wakker ” zijn.

De slaapbehoefte is o.a. afhankelijk van de leeftijd. Pasgeborenen slapen het grootste deel van de dag, terwijl kinderen in de schoolleeftijd ongeveer 10 uur aaneengesloten slapen en de rest van de dag wakker zijn. Bij oudere mensen is de behoefte zeer verschillend en houdt men vaak een gemiddelde aan van 8 uur.

Factoren die de slaap kunnen beinvloeden, zijn:

1. De hoeveelheid licht.
2. Prikkels (lawaai) uit de omgeving.
3. Gewoontevorming, erg belangrijk.
4.
Een 60 – jarige persoon heeft gemiddeld 20 jaar! geslapen.